Alla inlägg den 8 februari 2011

Av Therese Bergsmo - 8 februari 2011 14:44

Det snöade i morse! Jag hade liksom ställt in mig på att det skulle fortsätta vara halka och is ett tag till och sedan, snabbt som tusan, övergå till vår och värme. Men så kommer snön igen...


Mats är ju tidigt uppe, Leia och jag är inte riktigt lika morgon-pigga, vi sover gärna under täcket till ca 9... Han meddelade att det var mer eller mindre snöstorm ute. "Kör försiktigt", mumlade jag.


När jag kommer upp snöar det inte längre, men jag ser att det behöver skottas... Ja, för jag måste åka och handla och då tar sig inte min bil sig upp för vår pyttelilla backe. Mats bil har mycket bättre vinter-däck än min så jag såg tydligt att han hade tagit sig iväg till jobbet.


Så jag sätter mig och äter frukost, kommer på att jag nog bör tvätta håret innan jag åker till metropolen Bålsta. Duschar och försöker göra mig mer representable och sedan ut och skott. Smart ordning? NEJ, man blir svettig av att skotta... In och byta tröja, ut och åka till Bålsta.


Röja bilen innan man åker? Nej, det är för fegisar... Jag provade vindrute-torkare, den satt inte fast och fick faktiskt bort det mesta av snön. Så det var bara att köra! Tyvärr var snön i en konstig koka precis framför ögonen, så jag fick sitta och liksom höja upp mig själv för att se ut. Stanna och snöröja bilen? Nejdå, det går nog bort när jag kommer ut på vägen och kan köra fort... Så jag körde fort, som vanligt i och för sig, men snön gav sig inte.


Väl på parkeringen i Bålsta parkerar jag så att nosen står i solen som dykt upp, då löste sig kokan på motorhuven av sig självt!


Sen när jag kommer hem så ska jag skotta vidare, men då är det plusgrader och sol, så det smälter rätt bra av sig själv. Gjorde ett halv-hjärtat jobb... Hoppas det inte fryser på så det blir is-gata igen.


En annan sak jag är besviken på (förutom att det snöat i natt och smälter av sig självt efter att jag skottat) är att fåglarna inte vill ha all den goda mat jag lägger ut... Det har inte varit en fågelj-vel på länge där ute. Vet inte vad jag gör för fel, för jag hör dem när solen skiner, så bevisligen finns de kvar. Men jag har nog äcklig mat. Idag la jag ut bröd som inte ens var gammalt, det måste de ju tycka om?


Jo, måste berätta en rolig sak som hände i natt. Jag var uppe och kissade (man gör det när man börjar bli äldre...) och när jag kom tillbaka så hör jag att Mats fortfarande små-snarkar, det betyder att han sover. Han märkte inte att jag gick upp, vilket han brukar göra... Sedan lägger jag mig tillrätta och Leia börjar morra åt något djur där ute. Mats vaknar fortfarande inte, utan snarkar glatt vidare. Snacka om att vant sig vid att hon morrar mitt i nätterna...


Kram

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards