Alla inlägg den 18 februari 2011

Av Therese Bergsmo - 18 februari 2011 13:47

Usch, jag har något hemskt att berätta. Jag har dödat en ekorre. Jag körde in till Bålsta idag för att handla, så studsar en ekorre ner på vägen från ett träd, jag bromsar och försöker väja lite, men det är försent. Jag känner hur jag kör över den och den ligger helt stilla när jag tittar i backspegeln. Jag blev så ledsen och förtvivlad för jag tycker så mycket om ekorrar (ja, alla djur egentligen, men ekorrar är lite lustiga och roliga djur).

Vi hade en ekorre som bodde i ett träd här ute när vi flyttade ut. Hon fick ungar, men tyckte nog att det var för stojjigt med både hund och katt så hon flyttade allihopa en dag. Mats och jag stod i fönstret och tittade när hon skuttade iväg med de små liven.


Leia är också överförtjust i ekorrar, hon kan stå hur länge som helst och titta på dem när de hoppar i skogen. Och säger jag "Ekorre" så tittar hon direkt upp i himlen för att se någon...


Jag känner mig lite depp idag, det var inte kul att köra över en ekorre, jag har aldrig kört över något djur förrut. Jo, förresten en grävling som redan var död... Gissa om det var som att köra på en sten?!


Annars skiner solen och vi har fullt med ved i stugan igen så jag eldar och läser. Myser i fåtöljen, det är helt enkelt bara en sån dag...



Hoppas ni alla får en riktigt härlig helg!

Kram, Theres

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards