Alla inlägg den 14 april 2011

Av Therese Bergsmo - 14 april 2011 15:20

Mycket att berätta om nu... För det första så är det Volvo-väder idag, vad det innebär? Jo, att Mats finåker Volvon till jobbet - den står inte alltid i garaget och är snygg, den får ta sig en tur ibland. Men!! Förutsättningen är att det är väder för det... Soligt, absolut inte regnat på några dagar och inget regn i sikte under dagen. Den kan bli smutslig av ler-stänk om det regnat *retas med Mats*


Sen har vi en sensation här i Erikssund, det finns säl. I alla fall om man tror Mats en tidig fredagmorgon på väg till veterinären... Vi var ju hos vet i Uppsala förra veckan, åkte genom Erikssund (som är ett litet sund av Mälaren som går från Sigtuna upp mot Uppsala), där strömmar det lite så här års för det är nog högt vatten på något stället. Men åter till sälen, Mats hävdar bestämt att det var en säl där. Jag hävdar att sälar inte finns i Mälaren (men jag kan ju ha fel, är ju liksom inte säl-forskare på nåt sätt...), dessutom hur hade den tagit sig dit? Hade den hållit andan från Sigtuna under isen (som faktiskt låg jämntjock). Ja, jag vet inte, men säl verkar inte troligt om man säger så... Då sa Mats att det ev. kan ha varit en delfin. Yeah, right. Undra vad han tagit för roliga piller den morgonen?! Snattat mina psyk-tabletter, men jag har då inte fått några hallucinationer (men det kanske är för att jag behöver dem - inte Mats...). Tror vi låter den saken vara outredd tills vidare!


Vad roar vi oss annars med nu när solen skiner så fint? Jo, vi kämpar med att få bort allt grus från gräsmattan. Någon! har kastat ut massa grus tillsammans med snön i vinter. (Jag har själv satt mig högst upp på misstänkt-listan eftersom jag varit lite lat i snöröjningen och inte direkt kollat efter grus...) Men det verkar som att någon! har kämpat med att grusbefria gångarna och anlägga gräsmattan istället...


Följden av grus-borttagandet var att soptunnan hamnade tillbaka där den står när det inte är 2 meter snövall; vid grinden. Men det var inte jag som flyttade på den, så i morse var det nära att jag ringde polisen och anmälde en stulen soptunna - fullproppad med sopor dessutom! Jag står dumt vid garaget och tittar snopet på stället den stått på sedan i oktober när vi fick snö. Ingen soptunna! Mysteriet var inte långvarigt i och med att jag höjde blicken mot grinden och såg den där istället.


Så, vad pysslar ni med såna här fina dagar?


Kram, Therese som förmodligen fått liiite för mycket sol i nyllet idag -stop-lyse på Grönsångarvägen!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards