Alla inlägg den 9 maj 2008

Av Therese Bergsmo - 9 maj 2008 17:09

Idag var det tvätt av liten katt... Eller stor, han väger nog runt 3,5 kg nuförtiden. Tvätten går som vanligt suveränt, han är så cool den här katten. Enda gången han säger något eller går iväg i badkaret är när han tycker det är för varmt eller för kallt vatten. Jag tvättade han efter konstens alla regler med Yes (utspätt så klart!), schampoo som gör honom lite vitare på kroppen och sist men absolut inte sämst; texturizing schampoo. Han luktar nu nyponros och är ljusare i pälsen än innan :-)


Sen var det föning... Det gillar han inte, så då får vi vara 2 som hjälps åt, han brukar försöka klättra över min axel då, och det är nog ett och annat märke där nu :s Tyvärr tog jag inga kort som jag hade tänkt att göra, när man väl börjat tvätta katt sätter man inte igång och letar efter kameran...


På söndag är det dags för utställning igen, det är i Märsta och går förhoppningsvis bra. Jag är nöjd bara han får ett fint omdöme, och det är nog inget problem!!! Att hoppas på BIV eller BIS igen ska man nog inte göra, tänk om man blir besviken - även om jag vet att han är en klar BIS-katt!!


Tack Anna än en gång för denna underbara katt, jag är mer än stolt över honom!!


Ha det gott.


Kram, Therese

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards