Alla inlägg den 11 maj 2008

Av Therese Bergsmo - 11 maj 2008 00:00

Idag var vi på utställning, Simba och jag. Alexandra skulle egentligen ha varit med, men hon har legat sjuk med förkylning i flera dagar så hon var hemma och vilade upp sig. Mats cyklade en hel del med sin nya cykel och gick massa promenader med Leia. Sen vilade Alexandra och Mats mest i soffan med en bra skräckis (de passar på när jag inte är hemma, för de vet att jag inte vill se...) Jo, Mats var ute och körde med sin nya bil också... Han körde också sönder fronten på en trottoar-kant, men själva funktionen är kvar; att köra fort och sladda. Sen på kvällen var jag med ut och tittade på när han körde bilen (jo, jag provade lite också och det var ganska kul), men då gick ett bakhjul sönder så nu behöver den lagas :-(


Tillbaka till utställningen!


Simba är redo att åka


Nu har jag tom lagt mig i korgen!!!


Vi kom dit runt 8, mötte Anna utanför och checkade in. Simba försökte direkt rymma från veterinär-bordet. Ev. kände han sig inte helt komfortabel med vetten, för han var lite burdus med katterna - jag såg att det var flera som reagerade (katter alltså). Sen hittade vi Mia (Simbas "farmor" hon som har Simbas pappa boende hos sig) och hennes dotter Malin. Vi satte oss tillsammans i ett hörn av ishallen, det var en jättebra plats med ganska lite spring. Anna fixade buren och sen var det bara att vänta, vi fikade, pratade och skrattade en hel del. Både Anna och Mia är underbara människor och jag tycker att det är fantastiskt att fått lära känna dem, tack för att ni finns!


När det var vår tur att gå upp till domaren var vi rätt nervösa, både Anna och jag. Men Simba var cool, han satt bara i famnen och tittade sig omkring, kändes som att han börjat vänja sig!! Domaren var från Frankrike och hade en brytning när han pratade engelska så stundtals var det lite svårt att förstå. Men det man framför allt förstod var att han var jättenöjd med katten och tyckte han var super-fin!!! Allt var perfekt på honom och han var så glad över att få se en så fin svensk Ragdoll. Det var så kul att höra och jag bara mös av stolthet över den lilla kissen. Lilla och lilla, alla domare tycker han är tung och stor för sin ålder - vi kanske måste sluta ge honom hundmat ;-)


Domaren frågar Anna något


"Fin kisse"



"Jag hjälper dig skriva, så kanske det blir läsligt?"


Sen tillbaka i buren, vänta på att få komma upp till nomineringen. Han hade tre jättefina andra katter mot sig i nomineringen. Men Simba är så klart finast och blev nominerad :D Det är så jättekul att det går bra för honom!!! Han fick också en leksak som pris för att domaren tyckte Simba plus en annan katt var de finaste katter han bedömt den dagen. Tyvärr var det svårt att läsa vad domaren skrev, pga att han blandade franska och engelska plus hade en förskräcklig skrivstil...


Anna med Simba och domaren


Min super-fina leksak!!!


Sen vänta i buren igen och på slutet av dagen (vår grupp var så klart sist) skulle han upp i panelen. När han satt i buren bakom fick vi syn på en liten söt tjej som bara mjauade och mjauade hela tiden, hon var underbart söt och näpen. Så klart att hon var i samma grupp som Simba, så hon knep BIS.


 

Den söta lilla tjejen som blev BIS


Det kändes som att Simba var mycket, mycket lugnare idag. Han verkar ha vant sig vid utställnings-spektaklet... Han var mindre nervös än oss och enda gången han klagade lite var när han skulle berätta för mig hur eländigt det hade varit att sitta ensam i buren bakom panelen. När jag hade hämtat honom efter panel-bedömningen så tittade han mig i ögonen och sa; Mjauuuu, precis som att "Äntligen, matte, hämtade du mig, jag älskar dig och släpp mig aldrig igen..." Ja, man kan ju få tro det i sin stolta hjärna, eller hur?!


När vi kom hem på eftermiddagen så gick Simba runt och myste över att vara hemma, sen åt han god mjukmat Anna köpt till honom, sen däckade han totalt och bara sov och sov. Lagom tills vi skulle gå och lägga oss var han pigg igen och busade runt hela sängen på fötter, ben, magar och huvud... Men det gjorde inte så mycket, han hade varit en sån dutta katt under dagen :-)


Kram, Therese - oerhört trött


Här kommer lite kort på Simbas "farmor" och släkting Oliver;


 Oliver hos sin domare


Oliver busar för fullt!!


Mia och Oliver


Oliver kan du läsa mer om på;


http://www.utosragdoll.se/




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards