Direktlänk till inlägg 9 februari 2011

Pannkakor och smått & gott!

Av Therese Bergsmo - 9 februari 2011 13:13

Som ni vet ÄLSKAR Leia pannkakor... Igår åt vi pannkakor till middag, gud så gott tycker även vi. Så klart Leia skulle få en pannkaka också, och hon vet så väl att den pannkakan är hennes, hon väntar tålmodigt middagen igen (ja, hon tycker vi är långsamma). Sen är det hennes tur;


 

Närstudie på haka, gom och tunga...



Full koncentration

 


Galna ögon och tungan om pannkisen


 

"Husse, vem älskar du mest i hela världen, så där pannkaks-mycket?"




Sen ska jag visa vad som händer när Mats har varit på ÖoB, det här kom han hem med!



Nejdå, vi är inte alls godis-råttor...


   


Bäst av allt är ändå den nya toa-borsten. 25,- helt klart värt sitt pris. Tack gubben!



 

Mats tyckte Simba skulle få lite mjuk-mat på bordet, på den fina tabletten... Jag vet inte om det blev så lyckat.


Simba är nämligen en katt som kategoriskt gräver ner sin mjukmat, så allt som är i närheten hamnar liksom över maten. Själv brukar jag ställa den på en bricka på golvet - den är mycket svårare att få runt mat-skålen.


 

Här under står mat-skålen... Han gjorde ett fint paket i alla fall!



 

Mysigt i sovrummet, vid det korta ström-avbrottet...

(Mats släckte alla ljus och satte igång tv:n när han var klar i badrummet - romantiskt!)


 

Maräng-sviss. Bananer behöver man inte har vi i vår familj kommit fram till - verkar lite för nyttigt...



Nästan egen-gjorda semlor. Köpt bullar på ICA och monterat själv i alla fall :-) Gott!!!



Här är bild-bevis på att Simba ligger i mitt knä. Men bara när jag surfar - han stör så mycket mera då.

Den som tittar riktigt noga ser (förrutom att jag smaskar choklad samtidigt) att han surfar på Ligans sida och lär sig hyss)


   


Stor katt lär sig dumheter av Ligan...


 

Var ju tvungen att ta massa bilder när han ändå låg i knät! Händer en gång vart 3:e år...


 

Underbart med brasa! (Speciellt när glasen är rengjorda och man ser lågorna, det förhöjer liksom njutningen)


 

Världens finaste!



Men nu gott folk, till den konversation Simba och Inkan hade i morse!



 

Simba mms'ar till Inkan;


Inkan, kan du förklara hur jag ska göra nu? Matte sitter med datorn i hela knät, jag får inte plats, dessutom blir hon jättearg när jag lägger mig över alla tangenterna. Så jag lägger tassen lite fint på knät, men hon flyttar inte datorn!! Jag vill gosa.


Simba får svar;


Lägg en lång tass på tangentbordet och hitta nåt som fuckar upp hela datorn så den slutar fungera ett tag. FÖrst blir hon kanske lite arg men det brukar gå över. Kram och lycka till


Simba fixar och mms'ar tillbaka;


 

Tack för tipset, nu ligger jag här & myser. Matte muttrar dock något om installera om, köpa nytt, jävla tips. Men jag spinner bara högre så jag slipper höra henne!!


Inkans svar;


Haha. Bra! Du är en snabblärd katt. Se nu till att få datorn lagad snabbt så du kan fortsätta din utbildning via bloggen. Fast du verkar ju behärska telefonen bra så under tiden får du messa.



Jag kände på mig att det var nåt lurt på G när Simba snodde mobilen, nu vet jag...



Ha en toppendag, allihopa och hoppas ni (Inkan framför allt) hämtar er snart från chocken med de många bilderna och inläggen...


Kram, Therese



 
 
Anna & Nova

Anna & Nova

9 februari 2011 15:42

Hihi så söt hon är Leia :) Vem älskar inte pannkakor :) nova är tokig i dem, hon skall få pannkaka när vi tränar sen :)
Simba är en rolig katt, gräver över maten hihi. Trodde först det var på skoj när jag såg bilden ;)

Massa kramar

http://ellegaard.doggyblogg.se

 
Anna

Anna

9 februari 2011 19:04

Dem är så fina Leia och Simba :-)

Vi blir nog hundägare i slutet av nästa sommar :-) Det ska bli roligt och det tycker nog barna oxå.

Pannkaka är väl alltid gott :-)

http://anna81.bloggplatsen.se

 
Inkan o Ligan

Inkan o Ligan

9 februari 2011 21:27

Nä, jag vet ju att du bara snott bilderna från mig. Eh, hm... visstja, jag har ju inte lagt ut dom än. *funderar lite och ropar på Vitöra*
Kram
coh superfniss
kommer snart på pankisar
blåbär helst
mums
puzz
hälsar Ligan

http://ligans.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Bergsmo - 4 oktober 2012 07:34

Jag kanske inbillar mig, men det känns som att Amber fattar vad jag vill. I alla fall ibland...   Hon har en benägenhet att gå och sno gamla blomblad och löv som kommit in, jag har konsekvent tagit de ifrån henne. Inte under några stora bråk elle...

Av Therese Bergsmo - 29 september 2012 17:26

Idag var vi med Leia & simmade. Vi har knappt gjort det i sommar, tyvärr! Som vanligt ÄLSKAR Leia att simma. Lilla Amber fick också prova på, men hon hade lite svårt att hålla upp huvudet... som syns! ...

Av Therese Bergsmo - 26 september 2012 10:30

Igår var det valp-kurs igen. Vi har ju haft 2 tillfällen sedan jag skrev sist om kursen. Förrförra gången hade vi lite spår och sök-ruta. Spåret var lite jobbigt för Amber, hon fattade inte alls varför hon skulle gå ut i skogen när matte stod på väge...

Av Therese Bergsmo - 22 september 2012 12:09

Nej, de fyller inte år... De har fått lite mer erfarenheter bara :-) Börjar med Simba. Han trivs inte toppen-bra med intensiv valp i huset. Han får inte vara ifred plus att han inte lämnar Amber ifred när hon ska sova. Så efter mycket vånda bestäm...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards