Alla inlägg den 4 november 2010

Av Therese Bergsmo - 4 november 2010 06:24

Nu är Zamba här! Hon ska bo hos oss några dagar, underbart!!! Vi har fått den äran att ha hand om denna underbara hund. Hennes matte och husse litar inte på några andra - så det är bäst vi gör ett bra jobb ;-) Hon har inte heller sovit hemifrån förrut (tror jag) så det var spännande i natt. Vi hade lagt en bia-bädd utanför sovrummet (det är ju så litet så knappt sängarna får plats, än mindre en extra bia-bädd), den tog ju Simba så fort det gick så klart... Zamba la sig i sängen. Mats, som fick äran att ha henne där eftersom Leia låg i min säng, körde ner henne i bädden. Hon la sig på golvet... ända tills han hade somnat, då kröp hon upp och la sig snarkande vid hans fötter. Sen ville Simba umgås, det ska man ju göra på natten om man är katt och dörren är öppen... Så vi har "sovit" med 2 stora hundar och en mjauandes katt inatt. Halv 5 gav vi upp, Leia först som var tvungen att kräkas (gräs), sedan Mats som tog hand om "hö-balen" som han kallade det. Och sist gick jag upp, släppte ut hundarna på gräsmattan, förundrades över alla stjärnor som lös på himmelen, gick in och hittade katten i sängen - han skulle inte gå upp!!!


Vi får nog ha en annan strategi till kvällen, i alla fall vad gäller Simba, för det är han som stör mest...


När Zamba hade kommit igår så gick jag en prommis med dem i skogen, gissa om de busade och röjde?! De älskar att leka med varandra de där två. Och jag tycker mycket om att se dem busa. Det är inte ett träd som står upprätt efteråt :s


Nu sitter jag här vid datorn och väntar på att dagen ska vakna... Idag är det simning för Leia, det ska bli roligt!


Många kramar, Therese-den-trötta

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards